Leerkracht
1. Leerplandoelen VVKBaO
Overkoepelende doelen – basisattitudes
0.1 Kinderen willen meer te weten komen over de wereld in al zijn dimensies, hier en elders, vroeger en nu.
0.3 Kinderen beleven en ervaren een intense verbondenheid met de wereld.
0.7 Kinderen kunnen en durven problemen aanpakken.
Overkoepelende doelen – basisvaardigheden
0.12 Kinderen kunnen uit een aantal vaststellingen zelf conclusies trekken.
0.13 kinderen kunnen informatiebronnen op een doeltreffende manier hanteren.
0.15 kinderen kunnen verslag uitbrengen over hun bevindingen.
Mens en natuur
7.10 Kinderen ontdekken en zien in dat veel mensen de aanwezigheid van organismen in hun omgeving waarderen en/of beïnvloeden.
7.17 Kinderen beseffen dat de aarde bron is van energie en van grondstoffen.
7.18 Kinderen gaan op hun niveau zorgzaam om met hun milieu.
Schrijven
Schr 1.1 Belang en functie van visuele en geschreven boodschappen ervaren en beseffen
Lezen
L2 Boodschappen decoderen, begrijpen en interpreteren
- - Le.2.2 Talige boodschappen decoderen, begrijpen en interpreteren.
- - Le 2.2.3 Talige boodschappen interpreteren.
L3 Boodschappen verwerken: beoordelen en integreren
Spreken
S1.11 Verslag uitbrengen aan leeftijdsgenoten en leerkracht over onder meer een op school behandeld onderwerp
Ict
1.12 Genoegen beleven aan de omgang met media.
3.1 De mogelijkheden van voor hen bedoelde mediamiddelen ontdekken.
3.4 Voor hen bedoelde mediamiddelen op een verantwoorde en veilige manier gebruiken.
3.7 Bereid zijn technische en instrumentele vaardigheid met betrekking tot media te ontwikkelen door te oefenen.
2. Extra materialen die nodig zijn
Dit is afhankelijk van wat de leerlingen uitwerken in opdracht 5